woensdag 13 december 2017

Koukleumpje Sneeuwpop / Snowman





Dit is koukleumpje het sneeuwpopje! Is ze geen schatje? Het haakpatroontje is van Jookz Creaties en staat in de nieuwe Hobbyhandig (Hobbyhandig 203). Je kunt een klein sneeuwpopje maken, zoals deze, of een grote koukleum Sneeuwpop. Maar allebei is natuurlijk ook superleuk ;)
Ik haakte haar met Cotone van Lana Grossa en haaknaald 2,5 mm. De colsjaal, muts en wantjes haakte ik met het haakgaren van Sostrene Grene en haaknaald 3 mm.
In het originele patroon is het neusje geborduurd. Wil je hem net als ik ook haken? Dat is heel makkelijk.


Haakpatroontje neus sneeuwpopje:
T1: Haak 4 v in mr
T2: 4 v
T2: *1v, 2v in 1* 2x
Voor de grote sneeuwpop haak je nog een toer van 6v extra.





This snowman is called "Koukleumpje".  It's a Dutch term for someone who always thinks it's cold ;)
The pattern is designed by Jookz Creaties and it's released in the Dutch Hobbymagazine Hobbyhandig. I used Cotone by Lana Grossa and crochet hook 2,5 mm for the snowman and crochetyarn by Sostrene Grene and crochet hook 3 mm for the cowlshawl, mittens and hat.






xoxo
Wendy

15 opmerkingen:

  1. Wat een leuke sneeuwpop. Ik vind een wortel neus eigenlijk veel leuker.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zeg altijd klein maar fijn wat een scheetje
    xx Ada

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk en deze smelt niet zomaar weg.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies, ze staat nu nog fijn te ‘shinen’ terwijl de sneeuw hier weer weg is ;)

      Verwijderen
  4. Schattig! Heel mooi met dat lichtroze erbij. Ik ben al jaren van plan om van een paar oude truien een grote sneeuwpop te maken om bij de voordeur te zetten met Kerst, maar ik heb geen geschikte trui :-) Zal eens langs de kringloop moeten gaan en dan gebruik ik jouw sneeuwpopje als inspiratie voor de afwerking :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Supertof idee! Ja de kringloop is een goed idee dan. Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, echt een tof idee.

      Verwijderen
  5. Wat leuk! Ik zag 'm staan in de Hobby Handig, die muts vind ik zó mooi!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schattig hé en deze gaat niet wegsmelten :-))

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zie geen patroon alles is in buitenlands jammer

    BeantwoordenVerwijderen