zondag 6 mei 2018

Zomersjaal / Summerscarf



Terwijl de zon hoog aan de hemel staat en ik heerlijk in de tuin geniet van een kop thee, schrijf ik een blogpost over een sjaal ;) Maar geen zorgen, het is een gehaakte Zomersjaal! In frisse, zomerse tintjes. Gehaakt met katoen, lekker luchtig patroon door het filetpatroon. Kortom, een heerlijk zomersjaaltje die op de nog frisse avonden heerlijk van pas komt. Het haakpatroon is duidelijk omschreven en haakt heerlijk weg.
Het patroon is van Mabel van Happiness with Yarn (KLIK HIER om naar het patroon te gaan).
Ik haakte het met verschillende soorten katoen (5 bollen, ik ben lang en ik hou van lange sjaals) en haaknaald 3,5 mm.
Het patroon met filethaken geeft een luchtig en open effect, het staat niet alleen leuk, maar het draagt in de zomer ook nog eens heel erg fijn. Zo kun je toch je outfit opleuken ook met mooi weer, superleuk!
While the sun is shining in Holland and I'm enjoying a cup of tea in my garden I'm writing this blogpost about a scarf ;) But don't worry, it's a crochet summerscarf! In bright, summer shades. Crocheted with cotton and a filet crochet pattern. So, it's a lovely summerscarf for the still cool evenings. The crochet pattern is clear written by Mabel by Happpiness with Yarn (CLICK HERE for the English pattern).
I used various brands of cotton (5 skeins) and I used croched needle 3,5 mm.





8 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke zomersjaal, echt mijn favo-kleurtjes!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marijke! Ja heerlijke kleurtjes he, ook zeker mijn favoriet ;)
      Fijne dag nog, geniet van het mooie weer.
      Xxx

      Verwijderen
  2. Ik vind de sjaal heel mooi met die verschillende kleurtjes! Het patroon is ook leuk, misschien ga ik hem ook eens haken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sigrid, wat leuk om te horen! Het patroon is echt een aanrader, ik ga er binnenkort nog 1 haken ;)
      Fijne dag nog!
      Xxx

      Verwijderen
  3. Lieve Wendy, wat is jou sjaal toch prachtig geworden!! De kleuren zijn perfect!! Bedankt voor dit het schrijven van dit leuke blog over mijn sjaal!

    Liefs, Mabel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah lief, dankjewel Mabel! En natuurlijk graag gedaan, ik heb al bollen klaar liggen voor een nieuwe (maar eerst ff wat andere dingetjes nog haha)
      Fijne middag nog, geniet nog ff van t mooie weer!
      Xxx

      Verwijderen
  4. Een prachtige zomersjaal voor de zomeravonden. Hij straalt zomer uit! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en fijntjes je zomersjaal!
    Erg leuk met die kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen