donderdag 8 september 2016

En hier is 'ie dan ❤️


Tadaaaa!
Echt, ik ben zooo blij met het eindresultaat! Mijn roze gehaakte deken van de Scheepjescal 2016 Last dance on the Beach is klaar. 
Het heeft wat moeite gekost om de blokken iedere keer weer in hetzelfde formaat te krijgen. Maar als ik dan eenmaal 1 blok van de 4 benodigde blokken per week op het juiste formaat had en Ik schreef dit ook nog even goed voor mezelf op (ahum, dat was dus ook een leerpuntje nog voor mijzelf ;) ) dan is het echt heel leuk om te doen. Ik heb tijdens deze deken nieuwe steken geleerd, aanpassingen gemaakt, mijn eigen creativiteit de vrije loop gelaten en een paar eigen blokken ontworpen. En daarmee ben ik dus eigenlijk mede-ontwerpster geworden van mijn eigen persoonlijke roze Last dance on the Beach deken. Hoe cool is dat? ;)

Yeah!!! Finished ;) I'm so happy with my pink crochet blanket of Scheepjescal 2016 Last Dance on the Beach. It was a continuous struggle getting the blocks the same size. But when 1 of the 4 weekly blocks was right on size and I wrote down the details in time (this part really isn't one of my strongest characteristics ;) ) then crocheting the blocks was fun to do. I learned new stitches, made adjustments, designed a few of my own blocks. And by adding a few blocks of my own design to the blanket, I actually became co-designer of my own pink crochet blanket Last Dance on the Beach. How cool?! ;)

Het joinen vond ik best een klus, daar heb ik me wel op verkeken eerlijk gezegd. Ik dacht echt 'dat doe ik wel ff'. Nou, mooi niet dus. 

Joining blocks was quite some work, I really thought I would do it in a while. Well, not! That's for sure! 


Voor de gehaakte rand heb ik rondom eerst 1 toer vasten gehaakt (hoeken 1v, 2l, 1v), daarna ben ik volgens het haakpatroon verder gegaan. Ik haakte de rand met naald nr. 6mm.

For crochet border I started to crochet 1 round sc all around (corners 1sc, chain 2, 1sc). After this round I followed pattern.  I used  crochethook 6 mm. 



Mijn roze deken is uiteindelijk ca 180x135cm geworden. Ik gebruikte voor mijn roze gehaakte deken Double Knit Special by Stylecraft. Het garen kocht ik bij de webshop van Yla Lifestyle in Lochem (klik hier) die ook gezellige workshops en Haak-In-Avonden organiseren. 
Bedankt aan alle ontwerpster van deze Scheepjescal 2016 Last Dance on the Beach voor de prachtige ontwerpen en duidelijke omschrijvingen en filmpjes. 

My pink blanket became approximately 180x135cm. I used Double Knit Special by Stylecraft for my pink crochet blanket. I bought my yarn at the webshop Yla Lifestyle in Lochem (click here), who organizes lovely workshops and 'Haak-In-Avonden' (translated as 'Crochet-In-Evenings). 
Thanks to all designers of this Scheepjescal 2016 Last Dance on the Beach for the beatiful designs and clear crochetpatterns and instruction video's. 

XXX
Wendy

13 opmerkingen:

  1. Wauw, proficiat ! Ik vind het prachtig zo in een kleur, nu krijg ik er ook zin in ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat is hij mooi! Maar tegelijk denk ik, ik moet nog 4 weken.....En dan het aan elkaar haken, ook zo'n klus. Maar ik ga het doen! Ooit! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig eindresultaat! Goed gedaan, Wendy!
    Hoeveel garen heb je uiteindelijk gebruikt? Oftewel: wat weegt je deken?
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi Wendy!
    Wat een klus zo'n deken. Maar nooit saai denk ik, met zoveel verschillende steken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is ie mooi in 1 kleur. Zo heerlijk rustig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind hem prachtig!!! Eigenlijk is hij in één kleur bijna nog mooier!! Veel creatiever ook om er een paar van je eigen ideeën bij in te stoppen, super! En natuurlijk... is roze één van mijn lievelingskleuren, dus ik ben fan ;-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. In een woord prachtig, maar dat is eigenlijk te mager, ik heb er geen woorden voor zo mooi is de deken geworden!!! Misschien veel werk geweest maar het resultaat is GEWELDIG, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk gevoel hè, als zo'n groot project af is. Nu maar hopen dat het snel koud wordt. O nee, toch maar niet. Dat zomerse weer bevalt me wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je deken is heel mooi zo in één kleur, je kunt er met recht heel trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh, wat is je deken prachtig geworden!! Echt heel mooi zo in een kleur. Wat leuk dat je een deel ook zelf ontworpen hebt, echt helemaal je eigen deken!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind jouw roze deken zo waanzinnig mooi geworden! Niet gedacht dat het zo mooi zou kunnen zijn in één kleur,
    Ik vond het elke week ook zo'n gepuzzel om alle blokken even groot te krijgen en bij sommige blokken heb ik ook wel iets aangepast. Soms gaat dat zo ;-) Maar je mag trots zijn op deze deken!! Lieve Groetjes
    Tertia

    BeantwoordenVerwijderen