vrijdag 1 juli 2016

Mijn week 10 van de Scheepjescal 2016


Ondanks dat ik het gebreide effect van het originele week 10 patroon een heel mooi effect vind hebben, vind ik hem bij mij totaal niet naar mijn zin worden en ook vond ik het patroon niet passend in mijn persoonlijke deken. Ik ben geen type die snel opgeeft dus ik probeerde dit effect ook nog met reliëfstokjes te creëren, maar dan werd het weer heel erg dik en stug. Te stug voor een lekkere  deken in mijn ogen. Dus dat werd 'em ook niet. Zo probeerde ik van alles... En ik liet het een tijdje bezinken.
Mezelf kennende en diverse dingen in ogenschouw genomen te hebben, heb ik na lang wikken en wegen een besluit genomen... Week 10 wordt mijn eigen week, ik bedenk zelf mijn eigen aandeel in mijn deken, ik wijk af van het originele patroon. Met de haakbijbel en een kop thee begon ik met mijn ontdekkingstocht. Eerlijk gezegd was ik er al vrij snel uit: de zandsteek! Ik kende de steek nog niet maar vond hem gelijk mooi èn toepasselijk. 
De zandsteek vind je in de haakbijbel, nr 24 op pagina 45. Ik haakte met haaknaald 4,5mm en startte met 33l, het lapje werd 29 toeren. 
Helemaal happy met mijn eigen bijdrage in mijn deken voor week 10 van de Scheepjescal 2016 Last dance on the Beach. 

I really tried for the original pattern of week 10, I think the knitted look is great. But it didn't turn out well for me. I also tried other ways to reach the same result  but I wasn't satisfied with my work. So I decided to sit down and think for a while.
So I really wanted to listen to myself and after a lot of thinking I took a decision: I'm gonna create my own part of creativity to my own blanket. I really loved to sit down with the Dutch translation of the Crochet Stitch Dictionary and a big cup of tea. I choose the 'zandsteek' (I don't know how this stitch is called in English, direct translation would be sandstitch but after googling it is a complete other stitch, so if someone knows the English term of this stitch please let me know) in our Dutch book it is number 24, but I don't know if the English and the Dutch book match completely by stitches and their numbers. I used 4,5mm crochet hook, I began with chain 33, 29 rows. 
Completely happy with my own contribution to my own blanket for week 10 of Scheepjescal 2016 Last dance in the Beach. 

XXX 
Wendy 

2 opmerkingen:

  1. Goed gedaan! Ik vind 'm ook érg geslaagd!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi en inderdaad héél toepasselijk!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen