dinsdag 23 juni 2015

Voorraadpotjes voor verse thee

Ik hou ervan! Verse thee!
Niet dat ik het altijd gebruik hoor, ik ben ook wel van het gemak haha dus theezakjes worden hier in huis ook echt wel veel en dankbaar gebruikt ;)

Maar ik hou ervan om gezellig met vriendinnen of met dochterlief thee te drinken en bij te kletsen en dan is niks zo gezellig als een pot heet water, verschillende soorten verse thee en vooral ook iets lekkers erbij. Heerlijk vind ik dat ❤️

Zo kocht ik afgelopen vrijdag bij Dille en Kamille een paar nieuwe smaakjes verse thee. En daar zag ik ook leuke potjes om de thee in te doen om gezellig op tafel te zetten en tevens de thee in te bewaren. Maar ja, nu weet ik nog wel wat ik in de potjes doe.... Maar over een week denk ik 'uhm wat was nu ook al weer wat?' ;)

Dus maakte ik er bijpassende labels bij! Op de foto hieronder zie je links wat je  nodig hebt om de potjes te maken. De strookjes papier maakte ik 17x2cm. Ik maakte ze in de kleur van de soort thee overeenkomstig met de verpakking. De smaak stempelde ik met witte inkt op de strookjes papier en de strookjes plakte ik vervolgens bovenlangs de potjes. 


En klaar alweer! Nu heb ik gezellige voorraadpotjes voor verse thee ;)



En toen kon gistermiddag mijn vriendin komen om thee te drinken en de voorraadpotjes uit te proberen. Oh en wat lekkers te eten..  En bij te kletsen natuurlijk! ;D


Dochterlief schoof ook gezellig aan toen ze uit school kwam. Heerlijk! Ik hou ervan ;) Een zeer gezellige middag was het!

Liefs,
Wendy 

27 opmerkingen:

  1. Ik houd zelf niet van thee maar wel van gezelligheid er om heen! Dus begrijp helemaal wat je bedoelt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat kan natuurlijk ook ;) Wij drinken hier in huis heel veel thee, met name ik. Vriendlief en ik lusten geen koffie, dochterlief van 14 daarentegen dan weer wel haha je snapt vast dat dat dus op een terras of restaurant nog wel eens voor verwarring zorgt ;D Een thee, een koffie en een frisdrank... drie keer raden wat bij wie wordt neer gezet zonder te vragen hahaha

      Verwijderen
  2. Dille en Kamille, ik vind het een zalige winkel.... Maar ook een beetje een gevaarlijke winkel. Voor je het weet heb je weer veel te veel toffe spulletjes bij. Jou potjes vind ik in ieder geval geslaagd. En thee kan je nooit genoeg hebben. Die theepot vind ik trouwens ook een hele mooie.
    Grtjs
    Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa klopt Daniëlle want ik ging weer met een tas vol weg.... terwijl ik oorspronkelijk voor slechts twee dingen kwam haha.
      Tanks, ja de theepot heb ik een paar jaar geleden van vriendlief cadeau gekregen, hij kent mijn smaak wel goed ;)

      Verwijderen
  3. Wat ziet dat er gezellig en verzorgd uit!! Het is er gistermiddag niet meer van gekomen om bij Dille en Kamille langs te gaan. Dochterlief was te lang bezig met passen en dan schieten moeder's plannen er wel eens bij in. ;-) Maar het gaat zeker een keer gebeuren!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heeeeel herkenbaar Marijke ;) Hoe oud is jouw dochter? Die van mij is 14 en houdt echt enorm van shoppen ;D
      Ik ben benieuwd naar je D&K aankopen binnenkort ;)

      Verwijderen
  4. Kijk... Dát ziet er nog eens gezellig uit!!
    Die mooie stempel van jou bewijst elke keer zijn nut :-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;) Ik hóu zo van gezelligheid. Het zit soms in kleine dingen hè ;)
      Ja de stempel wil ik noooooit meer kwijt haha

      Verwijderen
  5. Ha, toevallig zit ik momenteel ook nogal eens in de theesfeer :-)
    Gezellig hier, ik kom vaker langs!
    Groetjes,
    Akkelien
    (debreimeisjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er gezellig uit zo !
    Ik ben zelf niet zo'n thee drinker...alleen s avonds drink ik een beker thee, dan slaap ik tenminste ;-)
    Verder dus een echte koffie leut ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee om labeltjes te maken voor je "High tea".

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellige theemomenten ,maar wat doe je dat toch mooi met die labels enzo ,vaak weet ik ook niet meer wat wat is ,ben zelf ook gek op losse thee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Marloes, ja heerlijk he de verse. Je proeft toch duidelijk verschil vind ik. De labels zijn makkelijk te maken dus een echte aanrader als je ook verse theetjes in huis hebt ;)

      Verwijderen
  9. Ben zelf geen thee drinker maar dit ziet er wel heel gezellig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh je weet niet wat je mist haha maar koffie leuten kan natuurlijk ook prima gezellig zijn ;D

      Verwijderen
  10. Goed idee en het staat nog leuk ook. Het zal vast een gezellig theekransje geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was het zeker! En altijd te weinig tijd (of te veel te kletsen hihi)

      Verwijderen
  11. Dat is nu het fijne van een nieuwe volger krijgen... zo leer je dan ook weer nieuwe blogs kennen. Leuk! Ik zie trouwens dat er heel wat "blogbekenden" van mij al jouw volger zijn.. ben het meteen ook geworden! :-)
    Leuk je theepotjes! En njammie de taartjes...
    Tof blog... ik ga hier nog wel wat werk hebben met "bijlezen"!
    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja klopt dat vind ik ook altijd leuk, ik kijk dan ook altijd even in de bloggerslijst ;)
      Dank voor je complimentjes en welkom op mijn blog natuurlijk.

      Verwijderen
  12. Hoi Wendy!
    Bedankt voor je lieve reacties op mijn blog :) En wat is jouw blog mooi en gezellig! Ik ben ook gek op de thee van Dille en Kamille, heerlijk!
    Ik volg jou nu ook hoor, tot blogs!
    Lieve groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, feestje! Mooi en gezellig denk ik! Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuk idee Wendy, ik ben ook een echte theeleut en zou zo bij je willen aanschuiven met al die lekkernijen erbij!!
    groetjes Sietske

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind je tafel er zo gezellig uit zien dat ik zo bij je langs wil komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik lust thee maar drink dat maar af en toe.Leuke potjes met label heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen